Türkiye fırsatı değerlendiriyor, İsrail’in öğreneceği çok şey var
Haaretz
🔹 Haifa Üniversitesi’nden Prof. Stefan Ihrig, İran savaşı sonrasında ortaya çıkan bölgesel dönüşüm sürecinde Türkiye’nin aktif diplomasi yürüttüğünü savundu.
🔹 İran savaşı sonrasında Körfez ülkeleri başta olmak üzere bölgede yeni bir güvenlik mimarisi arayışı hız kazandı.
🔹 Recep Tayyip Erdoğan ve Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, çatışma süresince ve sonrasında çok sayıda ülke lideriyle görüşmeler gerçekleştirdi.
🔹 Ankara, Washington, Pekin, Moskova ve Tahran dahil farklı merkezlerle doğrudan iletişim kanallarını koruyor.
🔹 Nisan ayında düzenlenen Antalya Diplomasi Forumu’na 150’den fazla ülkeden temsilci katıldı.
🔹 Türkiye, bölgedeki ortaklarına hazır, erişilebilir ve iş birliğine açık bir aktör olduğu mesajını veriyor.
🔹 Türkiye son yirmi yılda gelişmiş bir savunma sanayii oluşturdu ve sektör hızlı büyüme gösterdi.
🔹 İstanbul’da nisan ayında düzenlenen SAHA savunma fuarında yaklaşık 8 milyar dolarlık sözleşme imzalandı.
🔹 Birleşik Arap Emirlikleri şirketleri fuar sırasında uluslararası savunma şirketleriyle 400’den fazla görüşme yaptı.
🔹 Türkiye’nin yeni Orta Doğu düzeninde merkezi bir konuma yerleşebileceği öngörülüyor.
🔹 Türkiye, NATO üyeliğini sürdürürken Katar ve Suriye gibi bölgesel aktörlerle de yakın ilişkiler yürütüyor.
🔹 Türkiye’nin Hamas’a verdiği destek ve İran’la yakın ilişkileri İsrail açısından bazı güvenlik kaygıları yaratıyor.
🔹 Stefan Ihrig, Erdoğan’ın son on yılda Türkiye’nin bozulan ilişkilerini yeniden kurmaya ve yumuşak gücünü güçlendirmeye odaklandığını savundu.
🔹 Ihrig, İsrail’in bölgesel konumunu güçlendirebilecek bir fırsatın ortaya çıktığını ancak bu fırsatın değerlendirilmediğini öne sürdü.
🔹 Ihrig, İsrail’in artan yalnızlığının bir politika tercihi olduğunu ve bölgesel diplomasi alanında Ankara’dan ders çıkarabileceğini savundu.